Projekt "e-Doradca ziemi łódzkiej"

Zakupione oprogramowanie portalu e-doradca pozwala na obsługę dokumentów elektronicznych sygnowanych za pomocą podpisu elektronicznego, publikację dokumentów elektronicznych używanych do komunikacji z ośrodkiem, pozwala także ewidencjonować rolników oraz innych klientów ośrodka.
Dzięki systemowi istnieje też możliwość tworzenia elektronicznego rejestru rolników i ich gospodarstw z terenu województwa łódzkiego oraz prowadzenia systemu wczesnego ostrzegania za pomocą powiadomień sms. Uruchomiona platforma internetowa pomaga rolnikowi w zarządzaniu gospodarstwem rolnym, w tym umożliwia ewidencjonowanie działek, planowanie produkcji roślinnej, a także samodzielne rejestrowanie się w bazie wystawców na targach organizowanych przez Łódzki Ośrodek Doradztwa Rolniczego.
Użytkownik może również skorzystać z wyszukiwarki doradców, dzięki czemu szybko i dokładnie zlokalizuje najbliższy punkt kontaktowy, w którym znajduje się doradca ŁODR.
Kolejną funkcjonalnością jest moduł notowań, dzięki której użytkownik może zapoznać się z aktualnymi cenami produktów rolnych, jak również środków ochrony roślin i nawozów.
Po założeniu konta i zalogowaniu się użytkownik, oprócz wspomnianego wcześniej modułu do samodzielnego prowadzenia gospodarstwa, wymiany dokumentów czy powiadomień sms ma również bezpłatny dostęp do kalkulatorów. Obecnie może skorzystać z kalkulatorów: standardowej produkcji, zawartości składników w nawozach organicznych, obliczania objętości zbiorników na nawozy płynne i powierzchni płyt obornikowych, obliczania stężenia środków ochrony roślin oraz potrzebnej ilości cieczy roboczej, bilansu substancji organicznej w glebie oraz przeliczanie stanów zwierząt na Duże Jednostki Przeliczeniowe ( DJP).
Wymienione e-usługi są ogólnie dostępne i bezpłatne, a elektroniczny system doradztwa jest przygotowany do obsługi ponad 7 tys. rolników z Łódzkiego.
Oprócz portalu i bazy danych rolników w ramach projektu „e-Doradca ziemi łódzkiej” sfinansowano budowę sieci teleinformatycznej w dwóch oddziałach ŁODR, zakupiono urządzenia teleinformatyczne (serwery, komputery stacjonarne i przenośne wraz z oprogramowaniem, kserokopiarki), wdrożono oprogramowanie kadrowo -księgowe oraz system archiwizowania dokumentów (backup). Przeprowadzono również cykl szkoleń dla doradców z obsługi portalu.
Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2007–2013.
Jego całkowity koszt – to niemal 2 mln zł brutto, z czego ponad 1,6 mln zł pochodzi ze środków unijnych.
Źródło: ŁODR
![]() |
Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
|