KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych
  • Partner serwisu Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
  • Narodowy Instytut Wolności
  • ODR Bratoszewice
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego

WYSZUKIWARKA

„Bezjajeczna jajecznica” już wkrótce w sprzedaży

Opublikowano 12.12.2019 r.
Amerykańskie przedsiębiorstwo JUST Inc. (dawniej Hampton Creek) zapowiedziało, że w drugim  kwartale przyszłego roku w sprzedaży w Europie dostępny będzie sztandarowy produkt tej firmy czyli „bezjajeczna jajecznica”. Brzmi niewiarygodnie? A jednak! Sprawdźmy, co to za produkt.

Czym jest "bezjajeczna jajecznica”? Według zapewnień producenta będzie to sprzedawany w butelkach z tworzywa sztucznego płyn uzyskany z grzybów, fasoli i innych roślin po przelaniu na patelnię i podgrzaniu mający smak, zapach oraz konsystencję prawdziwej jajecznicy.

Do tej pory na Starym Kontynencie można było kupić bezjajeczny majonez sygnowany marką JUST. Ciekawostką jest, że w Europie  – podobnie jak dystrybucją  majonezu JUST  – zajmie się znany dystrybutor jaj w skorupkach oraz produktów jajecznych, włoska grupa Eurovo. Ekspansja na europejskim kontynencie jest strategicznym celem dla amerykańskiej firmy JUST. Przypominamy, że poza włoską Grupą Eurovo, w 2019 roku partnerstwo z Amerykanami nawiązał także  niemiecki gigant mięsny Grupa PHW - czytamy w komunikacie KIPDiP.

Od dłuższego już czasu KIPDiP informuje o imponujących sukcesach amerykańskiego startupu JUST - twórcy roślinnej alternatywy dla jaj tradycyjnych sprzedawanych w formie płynnej pod nazwą JUST Egg. Jak podaje amerykańska firma, flagowy produkt Just Egg okazał się najlepiej sprzedającą opcją płynnych jaj w USA w „naturalnych” sklepach detalicznych i drugim najlepiej sprzedającym się zamiennikiem  jaj w konwencjonalnych sklepach spożywczych. W lipcu tego roku poinformowano, że "deal" z JUST zrobił jeden z kolosów handlowych  – firma Costco. Sieć sprzedaje „roślinne jaja” z fasoli mung w postaci zbiorczej  – dwóch butelek w cenie 10 dolarów. JUST ma ambitne  plany, aby w ciągu najbliższych kilku lat sprzedawać równowartość dwóch miliardów jaj.

JUST rozwija się nie tylko w Stanach Zjednoczonych. Amerykanie ruszyli też na podbój rynku w Chinach, pojawiając się ze swoją ofertą w sektorze e - commerce, sklepach detalicznych i punktach gastronomicznych. Przedstawiciele amerykańskiej firmy wyrażają nadzieję, że innowacyjny produkt posiada takie atrybuty w zakresie bezpieczeństwa i higieny żywności, które idealnie wpasowują się we współczesne trendy konsumenckie w Chinach. Eksperci twierdzą, że obawy związane z chorobami drobiu takimi jak grypa ptaków, są jednym z czynników wspierających wzrost rynku zamienników jaj. Co więcej, fasola mung jest popularna w chińskim rolnictwie i jest produktem preferowanym w diecie Chińczyków.   

Źródło: KIPDiP

kontakt1.jpg Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj

Komitet do spraw pożytku publicznego
NIW
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030
PROO