KalendarzRolników.pl
Nie masz jeszcze konta?

Partnerzy portalu

Partner serwisu Anwil Grupa Orlen
Partner serwisu Polski Cukier
2019-11-28

Otwarcie centralnego magazynu ORLEN Oil wzmocni pozycję konkurencyjną spółki

W Trzebini został otwarty nowy, centralny magazyn spółki Orlen Oil, którego oddanie do użytku znacząco ograniczy koszty logistyczne firmy i zapewni 50 nowych miejsc pracy w regionie. - Ta inwestycja to jest jeden z elementów naszej strategii, naszej wizji na przyszłość - powiedział Daniel Obajtek, prezes Zarządu PKN ORLEN, podczas uroczystość otwarcia obiektu.

Nowy magazyn centralny ORLEN Oil, o powierzchni 6 tys. m2 i pojemności 12 000 miejsc paletowych, został zbudowany w ciągu zaledwie 1,5 roku na terenie rafinerii Trzebinia. Spółka ORLEN Oil specjalizuje się m.in. w produkcji i dystrybucji olejów motoryzacyjnych, przemysłowych, smarów i płynów eksploatacyjnych.

Ta firma to jest największy producent środków smarnych w Polsce, posiada 24 proc. rynku i eksportuje swoje produkty do ponad 50 krajów” – zaznaczył prezes PKN ORLEN. Przypomniał, że jeszcze w 2015 roku ORLEN Oil generował straty finansowe, a logistyka zewnętrzna pochłaniała ogromne wydatki. „Spółka nie była nawet w stanie w pełni obsłużyć ORLENU, na naszych stacjach nie zawsze można było znaleźć jej produkty” – przypomniał.

W opinii prezesa PKN ORLEN siła koncernu „to wartość całej grupy”, składającej się ze spółek zależnych. „W ciągu 2 lat udało się wiele zrobić, by te spółki wzmocnić” – podkreślił i dodał, że zgodnie z tą strategią została podjęta decyzja o „wzmacnianiu ORLEN Oil”. „Uznaliśmy, że ta spółka musi rosnąć w siłę, a do tego konieczne jest ograniczenie kosztów logistyki, gdyż w dzisiejszych czasach to właśnie one zdecydowanie podrażają produkt finalny” – powiedział Daniel Obajtek i wyjaśnił, że temu celowi służyła budowa magazynu centralnego w Trzebini. „Od pomysłu do jego zrealizowania minęło zaledwie 1,5 roku. Od tego czasu firma zaczęła generować zyski” - podsumował.

Uruchomienie obiektu pozwoli zoptymalizować procesy logistyczne i oznacza rezygnację z wykorzystywanych dotychczas magazynów zewnętrznych. W efekcie spółka będzie generować oszczędności w wysokości ok. 9 mln rocznie „to ważne, że zarząd PKN ORLEN preferuje ten model zarządzania, w którym dba się o to, by spółki-córki miały zbilansowane finanse” – powiedział Janusz Fudała, prezes Zarządu ORLEN Oil.

Wyjaśnił, że w poprzednich latach, kiedy w firmie funkcjonował model logistyki zewnętrznej oparty na dwóch magazynach w Sosnowcu i Strykowie, spółka wykazywała negatywny wynik finansowy. „Poszukiwaliśmy dróg optymalizacji kosztowej tak, aby spółkę wyprowadzić na plus. Jednym z elementów tych działań jest budowa własnego magazynu – powiedział Fudała. - Koszt całkowity tej inwestycji to jest kwota ok. 34 mln zł i zakładamy, że nakłady inwestycyjne zwrócą się firmie ORLEN Oil w okresie 4 do 5 lat” - uzupełnił. Podkreślił, że magazyn przeznaczony jest wyłącznie na potrzeby spółki i zgromadzone w nim produkty będą dostarczane do stacji paliw na terenie całej Polski, jak również do sieci sprzedaży - autoryzowanych dystrybutorów i warsztatów motoryzacyjnych.

Poinformował też, że obecnie spółka realizuje kilka kluczowych projektów. Jednym z nich jest projekt inkorporacji jednej ze spółek zależnych - WCD Platinum OIL Wielkopolskie. „Liczymy, że inkorporacja nastąpi w grudniu” – zapowiedział Janusz Fudała. 

Źródło: Centrum Prasowe PAP

kontakt1.jpg Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
REKLAMA

Redakcja

tel: 54 235 52 61

kontakt@kalendarzrolnikow.pl

Wydawca

WDR
ul. Modra 23
87-807 Włocławek
www.wydawnictwodr.pl

 

Tu nas znajdziesz

Napisz do nas


pozycje oznaczone * muszą być wypełnione