KalendarzRolników.pl
Nie masz jeszcze konta?
7 października 2019

Zdrowo w szkole - co zjeść na drugie śniadanie?

Rok szkolny to zawsze wyzwanie dla rodziców, którzy dbają, aby w plecakach znalazły się wszystkie niezbędne i potrzebne akcesoria. Ale czy oprócz pięknych książek, zeszytów, długopisów i kredek w plecakach naszych dzieci znajdzie się coś zdrowego do przekąszenia na drugie śniadanie?

Wraz z nadejściem nowego roku szkolnego warto pomyśleć, aby przygotować dzieciom zdrowe przekąski i zdrowe drugie śniadanie. Ich przygotowanie nie jest czasochłonne i nie wymaga wielkich nakładów finansowych. Za to może sprawić wiele radości dzieciom i rodzicom, gdy przygotują je wspólnie.

Podstawą świeże owoce

W myśl zasady, że codziennie powinniśmy jeść minimum 5 razy owoce i warzywa, w uczniowskich tornistrach powinny znaleźć się: jabłka, gruszki, śliwki, brzoskwinie, nektarynki, banany, truskawki, maliny, poziomki, jagody itp. Owocowe menu należy komponować w zależności od upodobań i preferencji dziecka, ale także od sezonu „na dany owoc”, by wzmacniało odporność i dodawało sił.

Owoce można łatwo i szybko zjeść, gdy są pokrojone. Warto np. jabłka i gruszki pokroić w ćwiartki, tak aby łatwo było można pochrupać nawet mały kawałeczek. Dodatkowo ćwiartką pachnącego, soczystego i koniecznie ekologicznego jabłka lub gruszki można poczęstować kolegę lub koleżankę. 

…i warzywa

Oprócz owoców na przekąskę nadają się najróżniejsze warzywa. Najlepiej, gdy pochodzą z upraw tradycyjnych i ekologicznych, bez chemii. W naszym klimacie najpopularniejsze i najbardziej lubiane przez dzieci będą pomidory, ogórki i przede wszystkim marchewki. Można je obrać i pokroić w cienkie paseczki lub talarki. Będą doskonałą, chrupiącą alternatywą dla słonych paluszków, krakersów i chipsów. 

Starszym dzieciom można przygotować do pojemnika surówkę z tartej marchwi połączonej z tartym jabłkiem, rodzynkami i ziarnami słonecznika. Wszystko można skropić oliwą z oliwek lub dobrym olejem tłoczonym na zimno, sokiem z cytryny i posypać łyżeczką ciemnego cukru. W zależności od upodobań można również przygotować sałatkę bardziej wytrawną z dodatkiem oliwek, wędliny lub sera.

 

kontakt1.jpg
Magdalena Przybylak-Zdanowicz

Dziennikarka i współautorka poradników zielarskich, kosmetycznych (z serii "ABC Kosmetyki Naturalnej") i kulinarnych. Miłośniczka gotowania, kuchni francuskiej, kosmetyki naturalnej i powrotu do źródeł.

Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj

 

REKLAMA

Redakcja

tel: 54 235 52 61

kontakt@kalendarzrolnikow.pl

Wydawca

WDR
ul. Modra 23
87-807 Włocławek
www.wydawnictwodr.pl

 

Tu nas znajdziesz

Napisz do nas


pozycje oznaczone * muszą być wypełnione
Partnerzy
  • ODR Bratoszewice
  • MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
  • WDR
  • KOWR
  • Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie