KalendarzRolników.pl
Nie masz jeszcze konta?
8 lipca 2019

Wycieczka z biura podróży - kiedy możesz złożyć reklamację?

Miał być relaks, słońce, odpoczynek a był… stres i nerwy? Jeżeli Twoje biuro podróży nienależycie wywiązało się z umowy, możesz domagać się reklamacji. Jak to zrobić?

Mamy nadzieję, że poniższe porady nie będą wam potrzebne, bo wierzymy, że Wasze urlopy były i będą w pełni udane, ale jeżeli stanie się inaczej, to warto wiedzieć coś na temat reklamcji.

Za co przysługuje odszkodowanie?

Jako organizator wyjazdu, biuro podróży jest odpowiedzialne za jakość usług świadczonych nie tylko przez siebie, ale także przez swoich podwykonawców i kontrahentów (np. firmy transportowe, restauratorów, hotel). Nasze roszczenia dotyczyć mogą więc złych warunków w pokoju, znacznie opóźnionego lotu, braku propozycji wycieczek fakultatywnych, monotonnego wyżywienia.

Jak składać odszkodowanie?

Ważne jest aby zrobić to jak najszybciej, w miarę możliwości nawet na miejscu u rezydenta albo w ciągu 30 dni po powrocie (jeżeli przekroczymy ten termin pozostaje nam już tylko „batalia” w sądzie cywilnym). Istotne jest także by dokumentować niesatysfakcjonujące nas czynniki, np. brudny pokój, uszkodzenia, etc. Dowodem mogą być zdjęcia, rachunki (za coś co miało np. wchodzić w skład All inclusive a okazało się być płatne), czy też oświadczenia innych uczestników podróży. Chociaż pisanie reklamacji i nieudany urlop zazwyczaj wiążą się z mnóstwem negatywnych emocji nie warto przelewać ich na papier – nic to nie da. Lepiej skupić się na wyliczeniu niedogodności i kwocie odszkodowania.

Jakiej kwoty się domagać?

Ta kwestia nie jest prawomocnie uregulowana, ale coraz częściej przy roszczeniach wobec biur podróży stosuje się przeliczniki pochodzące z tzw. tabeli frankfurckiej. Zawiera ona listę najczęściej pojawiających się naruszeń pomiędzy biurami podróży a turystami wraz z kwotami należnych odszkodowań. Tabelę frankfurcką można przejrzeć i pobrać wpisując w wyszukiwarkę hasło TABELA FRANKFURCKA.

Reklamację najlepiej wysłać listem poleconym. Biuro podróży powinno ustosunkować się w ciągu 30 dni.

 

kontakt1.jpg
Magdalena Przybylak-Zdanowicz

Magdalena Przybylak-Zdanowicz dziennikarka i współautorka poradników zielarskich, kosmetycznych (z serii "ABC Kosmetyki Naturalnej") i kulinarnych. Każdego roku opracowuje Ekologiczny Poradnik Księżycowy oraz współtworzy "Kalendarz Rolników". Współpracuje z czasopismem i portalem o produktach ekologicznych Biokurier.pl, oraz czasopismem dla rolników ekologicznych Eko Arka www.ekoarka.com.pl. Laureatka wyróżnienia w konkursie na najciekawszą publikację związaną z rolnictwem ekologicznym. Od kilku lat, wspólnie z mężem, prowadzi certyfikowane gospodarstwo ekologiczne Warmińska-Ekozagroda na Warmii specjalizujące się w uprawie zbóż i roślin wysokobiałkowych. Miłośniczka gotowania, kuchni francuskiej, kosmetyki naturalnej i powrotu do źródeł.

Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj

 

REKLAMA

Redakcja

tel: 54 235 52 61

kontakt@kalendarzrolnikow.pl

Wydawca

WDR
ul. Modra 23
87-807 Włocławek
www.wydawnictwodr.pl

 

Tu nas znajdziesz

Napisz do nas


pozycje oznaczone * muszą być wypełnione
Partnerzy
  • Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie
  • ODR Bratoszewice
  • WDR
  • KOWR
  • MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSI