Wyniki kampanii cukrowniczej 2018/2019
Miniona kampania była bardzo trudna. Na wysokość plonów ujemnie wpłynęła długotrwała susza, dodatkowo w okresie zimowym w niektórych rejonach wystąpiły problemy z odbiorem surowca, część pryzm buraczanych poprzemarzała. Wiosną w Polsce południowo-wschodniej znaczne szkody na powierzchni kilku tysięcy ha poczynił szarek komośnik – część plantacji musiała zostać przesiana - informuje KZPBC.
Jak czytamy w komunikacie, średni plon buraków wyniósł 59,7 t/ha i był niższy o ponad 12% w porównaniu do roku poprzedniego. Globalnych zbiorów nie zrekompensował większy areał (239,4 tys. ha) - łącznie zebrano ponad 14,3 mln t buraków (o 1,4 mln t mniej niż rok wcześniej). Produkcja cukru wyniosła 2,191 mln t. Jest to trzeci wynik w historii (więcej wyprodukowaliśmy jedynie w sezonach 2017/18 i 1996/97). Z kolei zawartość cukru wyniosła 17,75%.
Z kolei Związek Producentów Cukru informuje, że kampania cukrownicza 2018/2019 rozpoczęła się 25 sierpnia 2018 r. w cukrowni Glinojeck, należącej do Pfeifer & Langen Polska S.A., a zakończyła 18 stycznia 2019 r. w Gostyniu.
Producenci cukru podpisali umowy na uprawę i dostawę buraków cukrowych z 32.989 rolnikami, od których zakupili 14.301.812,59 ton buraków. Pomimo mniejszego skupu buraków cukrowych, w tym roku obszar upraw był wyższy niż rok wcześniej o 7140 ha i wyniósł 239.441,53 ha. Na szczególną uwagę zasługuje także z roku na rok zwiększająca się średnia powierzchnia upraw buraka cukrowego, która w tym roku wyniosła 7,75 ha - czytamy w komunikacie ZPC.
Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
|