KalendarzRolników.pl
PARTNERZY PORTALU
  • ODR Bratoszewice
  • Partner serwisu Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi w Warszawie
  • Partner serwisu Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego
  • Partner serwisu Krajowa Rada Izb Rolniczych
  • Narodowy Instytut Wolności

WYSZUKIWARKA

Pasek klinowy piszczy – co robić?

Opublikowano 14.01.2019 r.
Piszący pasek klinowy to dość powszechny problem i dotyczy chyba każdego kierowcy. Jako że jest to osprzęt silnika, nie można pozostawiać tej usterki bez naprawy, ponieważ zaniechanie może prowadzić do poważnych zakłóceń w pracy maszyny bądź samochodu. Jeśli natomiast doprowadzimy do zerwania paska klinowego, możemy zapomnieć o tym, że gdziekolwiek pojedziemy naszym autem.

W pojazdach mogą występować dwa rodzaje pasków: klinowe lub wielorowkowe. Pierwsze z nich znajdziemy w samochodach produkowanych dawniej  – pracują one bocznymi krawędziami. Natomiast drugie są wykorzystywane w nowych autach i pracują całą powierzchnią, co sprawia, że są wydajniejsze i działają ciszej. Pamiętaj, że aby pasek działał prawidłowo, musi mieć odpowiednie napięcie. Masz zepsuty pasek i nie wiesz, co robić? Zgłoś się do fachowców ze sklepu EBMiA.pl - https://www.ebmia.pl/pasy-klinowe-kola-pasowe-c-196_479_480.html  – z pewnością uzyskasz fachową pomoc.

 

Niska temperatura i wilgoć


Najczęstszą przyczyną powstawania uszkodzeń pasków są niekorzystne warunki atmosferyczne. Duże mrozy, deszcze – niestety, wilgoć redukuje tarcie, powstające pomiędzy paskiem a kołem pasowym. Jednak najczęściej przydarza się to, gdy elementy są już dość mocno wyeksploatowane lub zepsute, a także wtedy, gdy pasek jest źle napięty. Problem poznasz po charakterystycznym piszczeniu podczas pracy silnika. To znak, że trzeba wymienić pasek.

 

Mocno eksploatowany silnik


Często hałas wydawany przez paski może osiągać różne natężenie. Wszystko zależy od tego, jak bardzo silnik jest eksploatowany. Jeśli w tym samym czasie korzystamy ze świateł, wycieraczek i na dodatek radia, piszczenie może być ciągłe i pogoda nie będzie miała z tym nic wspólnego.

 

Czego jeszcze może dotyczyć piszczenie?


Choć mogłoby się wydawać, że specyficzny dźwięk, dochodzący z wnętrza samochodu, zawsze powinien dotyczyć pasków, wcale nie musi tak być. Może to wynikać z wyeksploatowania kół pasowych. W przypadku gdy koło pompy wspomagania zużyje się, dźwięki będą słyszalne podczas maksymalnego skręcania kół. To również powód do tego, by zmienić paski na nowe, a także sprawdzić koła pasowe. Jeśli są wyślizgane, je również należy wymienić. 

Często zdarza się również, że do paska wielorowkowego dostają się drobne zanieczyszczenia, takie jak piasek, czy kamyki. One także mogą być powodem piszczenia. Taki pasek przez powstałe zabrudzenie szybko się niszczy, dlatego warto go czym prędzej wymienić. 

 

                

 

Gdzie kupić paski klinowe i wielorowkowe?


Jeśli pasek klinowy lub wielorowkowy jest dobrze napięty, nie powinien piszczeć. Prawidłowe działanie pasków wielorowkowych wspomagają automatyczne napinacze. Natomiast w przypadku pasków klinowych naciąg należy ustawić samodzielnie. Często nie jest to trudne, ponieważ dostęp do paska jest szybki i prosty. Jeśli natomiast producent samochodu umieścił go w trudno dostępnym miejscu, konieczna będzie pomoc fachowca.

Szukasz wysokiej jakości pasków klinowych, wielorowkowych, łańcuchów, kół zębatych, a także innych elementów? Zajrzyj do sklepu EBMiA.pl - https://www.ebmia.pl/mechanika-c-196.html

 

 

Komitet do spraw pożytku publicznego
NIW
Sfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030
PROO