Polski cydr potrójnie
Opublikowano 13.05.2018 r.
Zamiast jednej definicji cydru mają być trzy. Ministerstwo Rolnictwa pracuje nad ustawą, która pomoże rodzimym producentom cydru rozwijać rynek. Główne przeszkody to dziś podatki i prawo, które zabrania produkować cydr inny, niż ten tradycyjny. Korzystają na tym zagraniczni producenci.
O rozszerzenie definicji cydru wnioskują krajowi producenci, którzy jeszcze do 2016 r. notowali wzrost sprzedaży, zmieniło się to w roku ubiegłym. Jaka jest tego przyczyna?
Konsumenci zamiast po tradycyjny cydr zaczęli sięgać po importowane napoje. Ze względów prawnych i podatkowych nazywane w Polsce piwem smakowym, ale poza granic to jest właśnie cydr.
Resort rolnictwa pracuje zatem nad rozszerzeniem definicji cydru, tak, żeby polscy producenci mogli oferować konkurencyjne produkty – cydr jakościowy, aromatyzowany i tradycyjny. Dzięki temu na sklepowych półkach będziemy mogli znaleźć nie tylko napoje o smaku jabłek, ale też innych owoców.
Źródło: MRiRW
Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
|