KalendarzRolników.pl
Nie masz jeszcze konta?
12 września 2018

Zdrowe drugie śniadanie dla dziecka - co przygotować zamiast drożdżówki?

Drugie śniadanie to jeden z najważniejszych elementów znajdujących się w plecaku każdego ucznia i przedszkolaka. Prawidłowo skomponowane, powinno dostarczać odpowiedniej ilości energii oraz składników odżywczych, ponadto dobrze, aby smakowało dziecku i było chętnie zjadane w przerwie między zajęciami.

Przygotowanie drugiego śniadania wcale nie jest takie łatwe. Mała ilość czasu sprawia, że rodzice często kupują słodkie drożdżówki lub wręczają dziecku pieniądze, za które pociecha ma kupić sobie drugie śniadanie. Dzieci zwykle wybierają wtedy ulubione słodkie lub słone przekąski. Zdrowe i pożywne śniadanie, które ma dostarczyć energii na kilka godzin nie powinno składać się jednak z tego typu produktów. Posiłek musi dostarczyć odpowiedniej ilości energii do intensywnej pracy umysłowej, ćwiczeń fizycznych a także zapewnić prawidłowy rozwój dziecka. Bez odpowiedniego posiłku dziecko nie ma wystarczającej ilości energii co przekłada się bezpośrednio na poziom koncentracji i wyniki w nauce. Jak więc komponować posiłki dla dzieci, co wkładać pociechom do plecaków, aby chętnie jadły drugie śniadanie, które jednocześnie będzie zdrowe i pożywne? Poniżej znajdziecie kilka ciekawych pomysłów. 

Nowy rok szkolny to nie tylko nowe przybory, podręczniki i zeszyty, powrót do szkoły może być również doskonałą okazją do zmiany diety dziecka na zdrowszą. Wystarczy kilka pomysłów i nieco czasu, aby przygotować dziecku do szkoły pyszne drugie śniadanie:

    • Domowe masło czekoladowe

Masło czekoladowe to jedna z ulubionych przekąsek większości dzieci. Kanapka czy bułka z masłem smakowym jest zawsze chętnie zjadana zarówno przez maluchy, jak i starsze dzieci. Niestety, produkty tego typu dostępne w sklepach to mieszanina toksycznych tłuszczów utwardzanych, aromatów, sztucznych barwników i białego cukru. Zwykle takie produkty nie dostarczają dzieciom żadnych substancji odżywczych. Masło tego typu można jednak przygotować samodzielnie w domu, dodając takie składniki, które będą dostarczały dziecku odpowiednich ilości potrzebnych substancji. Masło możemy wykonać na bazie orzechów włoskich, które wpływają korzystnie na pracę mózgu oraz dostarczają dużych ilości energii. Obrane orzechy mielimy w młynku lub blenderze do uzyskania jednolitej masy, do orzechów dodajemy nieco gorącego mleka, kakao i miód do smaku. Takie domowe masło jest źródłem niezwykle zdrowych kwasów tłuszczowych nienasyconych, witamin, minerałów, w tym dużych ilości wapnia. Jeśli posmarujemy nim pełnoziarniste pieczywo uzyskamy niemal idealny posiłek dla dziecka. Masło można przygotować w większej ilości i przechowywać w lodówce. 
 

  • Tortilla dla malucha

Dzieci uwielbiają tortille, można więc przygotować zbliżony posiłek, który może być również zjadany w formie zimnej przekąski. Placki lub naleśniki można zrobić wcześniej, przed wyjściem do szkoły placek wystarczy posmarować łagodnym ketchupem, położyć plaster żółtego sera, sałatę i kolorowe warzywa – pomidor, ogórek i paprykę, pokrojone w drobną kostkę. Placek zawijamy jak tortillę i pakujemy w folię aluminiową. Taki posiłek dostarczy mnóstwa witamin i minerałów oraz dużej ilości energii i będzie chętnie zjedzony przez każdego ucznia. 

    • Tarta warzywna lub owocowa

Kolejnym daniem chętnie zjadanym przez dzieci, które możemy włożyć do plecaka jako drugie śniadanie jest tarta na kruchym cieście. Tarty doskonale smakują również w formie zimnej, więc nadają się na przekąskę do szkoły. Możemy przygotowywać dowolne tarty z różnymi nadzieniami zarówno słodkimi, jak i słonymi, np. żółtym serem.

    • Świeże owoce

Dzieci chętnie zjadają owoce, warto jednak, aby pociecha samodzielnie wybierała owoce, które chce zabrać do szkoły. Dostarczą one witamin, minerałów, a także dużych ilości energii. Można również podawać dziecku owoce w formie sałatki z dodatkiem orzechów oraz miodu. Sałatkę można przygotować w szczelnie zamykanym plastikowym pojemniku. 

    • Deser

Dzieci przepadają za słodkościami, jednak słodkie produkty dostępne w sklepach zwykle pełne są niezdrowych dodatków. Można więc przygotować dziecku babeczki z dodatkiem owoców lub czekolady, albo po prostu ulubione domowe ciasto. 

 

Wybór drugiego śniadania dla dziecka zwykle nie jest prosty. Posiłki powinny być bowiem tak przygotowane, aby nasza pociecha chętnie sięgało po nie w czasie przerwy. Najlepiej więc postawić na ulubione dania  przygotować je w taki sposób, żeby były zdrowe, pożywne i wygodne w przenoszeniu. Posiłek w szkole jest bardzo istotny, dzięki niemu dziecko ma energię do nauki i zabawy oraz prawidłowo się rozwija.  

 

 

kontakt1.jpg Redakcja KalendarzRolnikow.pl
 
 
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
REKLAMA

Redakcja

Bartosz Woźniak

redaktor naczelny

tel : 664 029 592

tel: 54 235 52 61

naczelny@kalendarzrolnikow.pl

Wydawca

WDR
ul. Modra 23
87-807 Włocławek
www.wydawnictwodr.pl

 

Tu nas znajdziesz

Napisz do nas


pozycje oznaczone * muszą być wypełnione
Partnerzy
  • Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie
  • MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
  • ODR Bratoszewice
  • WDR
  • KOWR