Saletra amonowa - co z przewozem przez rolników?
Do Inspekcji Transportu Drogowego pytanie w tej sprawie wysłały Izby Rolnicze.
Inspekcja wyjaśnia, że przewóz saletry amonowej do 1000 kg może być realizowany na dotychczasowych warunkach. W takim przypadku rolnik nie musi spełniać żadnych wymagań dotyczących dokumentacji, szkolenia, wyposażenia i oznakowania pojazdu. Nie musi również wyznaczać doradcy ds. bezpieczeństwa i składać sprawozdań z przewozu towarów niebezpiecznych.
Dopiero, gdy przewożący saletrę amonową transportuje jednorazowo więcej niż 1000 kg zaczyna podlegać pod przepisy umowy ADR.
Saletra amonowa stosowana na pszenicę, rzepak czy buraki, z uwagi na szerokie zastosowanie i skuteczność, stanowi 1/3 zużycia nawozów azotowych w Polsce.
Nowe regulacje weszły już w życie, a za ich złamanie grożą kilkunastotysięczne kary.
Źródło: 1.
Redakcja KalendarzRolnikow.pl
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
|