Priorytety unijnej polityki promocyjnej
RPP 2018 zakłada współfinansowanie programów promocyjnych wszystkich państw członkowskich, w ramach jednego z mechanizmów Wspólnej Polityki Rolnej „Wsparcie działań informacyjnych i promocyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”, na poziomie 179,1 mln EUR, czyli o 46,1 mln EUR więcej w stosunku do budżetu RPP w 2017 r.
Przewidziano także budżet na działania własne Komisji Europejskiej w wysokości 9,5 mln EUR.
Unijna polityka promocyjna będzie się koncentrować przede wszystkim na rynkach o największym potencjale wzrostu, głównie na krajach spoza UE. Program prac na 2018 r. umożliwi współfinansowanie z budżetu UE kampanii promocyjnych, dotyczących produktów rolno-spożywczych.
Na programy promocyjne i informacyjne w 2018 r. Komisja Europejska założyła budżet w wysokości 179,1 mln EUR:
- programy proste 100 mln EUR (o 20 mln EUR więcej niż w RPP na 2017 rok);
- programy multi 79,1 mln EUR (o 36 mln EUR więcej niż w RPP na 2017 rok).
Roczny Program Prac na rok 2018 (RPP 2018) został opracowany na podstawie art. 8 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1144/2014 z 22 października 2014 r.
Szczegółowe informacje dotyczące RPP 2018 można znaleźć na stronie KE: https://ec.europa.eu/info/promotion-eu-farm-products_en#2018-work-programme
Fot. 1.
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi
ul. Wpólna 20
00--930 Warszawa
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
|