KalendarzRolników.pl
Nie masz jeszcze konta?
13 grudnia 2017

Ciągniki o mocy 60 KM – przegląd i ceny

Niewielki, lecz mocny ciągnik stanowi co roku konieczność zakupu dla sporej liczby polskich rolników. Wybór jest przy tym ciężki, bo oferta sprzedażowa jest bardzo duża. Oto pomocny przegląd najpopularniejszych modeli – ciągniki o mocy 60 KM, przegląd i ceny w Polsce.

Maszyny z silnikami o mocy 50-75 KM stanowią ok. 40% proc. sprzedaży ciągników w Polsce. Kupujący je rolnicy szukają zarówno prostoty konstrukcji, jak i zwrotności oraz niezawodności. Jakie ciągniki spełniają te wymagania?

Rynek produkowanych obecnie niewielkich ciągników oferuje naprawdę szeroki wybór.


Ciągniki o mocy 60 KM – model CASE IH FARMALL C 65.

 

Prosty i wszechstronny ciągnik firmy Case ma napęd oparty na czterocylindrowym, 65-konnym silniku FPT o poj. 3,4 l i max momencie obrotowym 275 Nm, przy 1500 obr./min (moc max 1800-2300 obr/min). Cechuje go bezawaryjność i możliwość długoletniej eksploatacji. Napęd przekazywany prostą, 12-biegową przekładnią ręczną z mechanicznym rewersem. Może być doposażony na życzenie (możliwość wyboru przekładni i rodzaju rewersu). Ma też podnośnik (MHC) z funkcją Lift-o-matic oraz wygodną i dobrze wygłuszoną kabinę. Minusem jest jednak stosunkowo niska masa własna (2880 kg) i wysoka cena (od 141 400 zł brutto). Tańszą i uboższą wersją jest Farmall A.


Ciągniki o mocy 60 KM – model DEUTZ-FAHR AGROLUX 65.

 

Solidny, bardzo popularny, sprawdzony, mały i zwrotny ciągnik polowych firmy Deutz-Fahr. Napędzany sprawdzonym silnikiem SDF-1000 o poj. 3 l i mocy 62 KM. Rewers po prawej stronie, do tego prosta skrzynia przekładniowa z 12 biegami przednimi i 3 do tyłu (prędkość do 30 km/h). Układ hydrauliczny jest prosty i wyposażony w pompę o małym wydatku 33 l/min i jedną parę wyjść hydraulicznych. Wyposażenie nie jest bogate, ale jest też podnośnik o udźwigu 2500 kg. To ciągnik pomocniczy lub główny na obszar kilkunastu hektarów. Cena z kabiną: ponad 100 tys. zł brutto.


Ciągniki o mocy 60 KM – model FARMTRAC HERITAGE 6060.

Bardzo prosty ciągnik serii Heritage (prosta budowa i obsługa) z amerykańskim rodowodem Forda. Ma kompaktowe wymiary, moc 60 KM i 250 Nm przy 1500 obr./min, silnik o poj. 2,9 l, niskie zużycie paliwa (1 KM za 1000 zł netto) oraz możliwość doposażenia w kabinę, ładowacz i przedni TUZ. Minusem jest słaby podnośnik i TUZ, niezsynchronizowana i bez rewersu skrzynia biegów, mały 56-litrowy zbiornik paliwa oraz kiepskie wyciszenie kabiny. To jednak najtańszy ciągnik o mocy 60 KM w niniejszym zestawieniu (od 60-73 800 zł brutto bez kabiny).


Ciągniki o mocy 60 KM – model JOHN DEERE 5067E.

 

Bardzo kompaktowy i zwrotny (promień skrętu do 4 m) ciągnik z tzw. klasy „budżetowej”. Model zmodernizowanej niedawno serii 5E z nowymi silnikami PowerTech E o mocy 68 KM (obok Valtry A, najmocniejsza jednostka napędowa w niniejszym zestawieniu) i większą kabiną. Skrzynia biegów umożliwia wybór 12 biegów do przodu i w tył. Ma też: elektrycznie załączany przedni napęd i WOM, obszerną i komfortową oraz bogato oświetloną kabinę, filtr DPF (spełnia normy emisji spalin Stage 3B), rewers mechaniczny, możliwość doposażenia w przekładnię z półbiegiem i rewers elektrohydrauliczny. Minusem jest zbyt słaby udźwig TUZ (1800 kg) i skąpa oferta wyposażenia dodatkowego. Cena wynosi od 123 tys. zł brutto.


Ciągniki o mocy 60 KM – model KUBOTA M6060.

Małe i średnie ciągniki japońskie, jedne z najlepszych w omawianej klasie. Mają bogate wyposażenie w standardzie: klimatyzacja, pneumatyczny fotel, obciążniki i agrohaki, elastyczny nowoczesny silnik (poj. 3,3 l zasilany CR, moc 66 KM i 230 Nm już od 1300 obr./min.), rewers bezsprzęgłowy, skrzynia biegów z 18 przełożeniami, pełzające biegi (6 biegów i 3-stopniowy reduktor), nadbieg i niskie zużycie paliwa (ok. 3 l/mth przy lekkich pracach), specjalna konstrukcja przedniego mostu dająca wysoką zwrotność (promień skrętu do 3,4 m). Minusem są jednak wymagający stałej uwagi delikatny filtr cząstek stałych i wysoka cena od 120 tys. zł brutto.


Ciągniki o mocy 60 KM – model NEW HOLLAND T4.65 UTILITY.

Można go kupić w różnych wersjach, z  dużymi możliwościami konfiguracji, do mniejszych i większych gospodarstw, a także do prac z ładowaczem czołowym. Ma dobry, sprawdzony silnik 4-cylindrowy FPT o poj. 3,4 l, zaopatrzony w układ common rail, dający moc 65 KM. Inne zalety to: przekładnia 12/12 ze zmianą kierunku jazdy rewersem mechanicznym lub elektrohydraulicznym (jest też wersja z biegami pełzającymi), hydraulika o wydajności 47,5 l/min (z 3 parami wyjść), przestronna kabina z oknem dachowym i dobrą widocznością, sterowany mechanicznie podnośnik (udźwig 2760 kg). Minusem jest tylko jeden typ przekładni napędowej i dość wysoka cena od 123 tys. zł brutto.


Ciągniki o mocy 60 KM – model SOLIS 60.

Prosty, sterowany mechanicznie ciągnik produkcji hinduskiej. Ma 4-cylindrowy silnik ITL (rodzimej produkcji) z dużą pojemnością (3,7 l) i układem bezpośredniego wtrysku paliwa, z zasilaniem pompą rzędową Bosch, a także 12 przełożeń do jazdy w przód i w tył, z rewersem mechanicznym. Całość generuje moc 60 KM i prędkość 32,5 km/h. Jest też: napęd WOM na maszyny towarzyszące z dwiema prędkościami obrotowymi 540 lub 540 Eco, dwie pary zaworów hydrauliki zewnętrznej, sterowany mechanicznie podnośnik Solisa z tyłu (udźwig 2500 kg), możliwość doposażenia np. w klimatyzację. Minusy to słaby design i jakość wykończenia. Plusem jest też niska cena od 97 tys. zł brutto za model z kabiną.


Ciągniki o mocy 60 KM – model VALTRA A63.

Choć nie najdroższy, to jednak jeden z najmocniejszych ciągników w niniejszym zestawieniu. Jego zaletami są: ekonomiczny i trwały silnik Perkinsa na pompie z turbosprężarką i intercoolerem (poj. 3,3 l, moc 68 KM, moment obrotowy 285 Nm przy 1400 obr./ min), bardzo mały promień skrętu 3,08 m, przestronna kabina. Ma też synchronizowaną skrzynię Hema z 12 przełożeniami i sprzęgłowym rewersem mechanicznym. Minusem są tylko 3 cylindry silnika i brak płaskiej podłogi. Cena wynosi od 135 300 zł brutto. Na rynku jest też model rebrandowany Hattat 3065C o podobnej cennie.

Ciągniki o mocy 60 KM – model ZETOR MAJOR 60.

Ma konstrukcję podobną do modelu 80 i jest jednym z najczęściej wybieranych ciągników w Polsce. Niewielki Major 60 (3165 kg) ma sprawdzoną, prostą i niezawodną konstrukcję oraz markowe podzespoły, w tym: 4-cylindrowy silnik Deutza z układem paliwowym common rail (bez filtra cząstek stałych, za to z układem EGR), dość wydajny układ hydrauliczny (pompa zębata o wydatku 50 l/min), bezobsługowy katalizator utleniający DOC w układzie wydechowym, przekładnia napędowa 12/12 firmy Carraro z mechanicznym rewersem i prędkością max 30 km/h, komfortowa kabina, czytelna deska rozdzielcza (ale bez szybkościomierza). Minusem jest to, że: wszystkie funkcje są sterowane mechanicznie, mała poj. silnika zasilanego wymagającym drogich paliw układem common rail, klimatyzacja tylko za dopłatą. Umiarkowana cena wynosi od120 tys. zł brutto, niedrogie są też części zamienne.

A Wy których modeli uzywacie? Macie pytania, uwagi ? Zapraszamy do komentowania. 

 

źródła : , 2, 3, 4, 5, 6 , 7, , 9

 

 

kontakt1.jpg Redakcja KalendarzRolnikow.pl
 
 
Zainteresował Cię ten artykuł? Masz pytanie do autora? Napisz do nas tutaj
REKLAMA

Redakcja

Bartosz Woźniak

redaktor naczelny

tel : 664 029 592

tel: 54 235 52 61

naczelny@kalendarzrolnikow.pl

Wydawca

WDR
ul. Modra 23
87-807 Włocławek
www.wydawnictwodr.pl

 

Tu nas znajdziesz

Napisz do nas


pozycje oznaczone * muszą być wypełnione
Partnerzy
  • WDR
  • ODR Bratoszewice
  • KOWR
  • MINISTERSTWO ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
  • Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie